Sydneys blogg

Sagan om Trollet, en ponny som inte liknar andra Del 10

Kategori: Serier

Förra gången
-Men det betyder... sa Jessica
Vad kommer hända? Läs svaren här nedan och få reda på allt du undrar om det som kan hända i del 10...
 
Flickorna visste att de inte skulle kunna ha kvar sin älskade Trollet!
-Det betyder att jag inte kan ha honom på ridskolan så jag måste säga hemligheten... Trollet kommer säljas som sällskapsponny åt Moa! Hon har honom i stallet och så men låter nybörjare rida honom! sa Jessica
-Åååååå! sa Johanna och sa i en sko "Mamma mamma kom till min ridskola nu!" och så kome Marcella upp!!
-Hahahaha! Om min dotter Johanna inte får ponnyn så försvinner den förevigt!!!!
 
-Han är inte här. sa Stina lugnt.
-Nej! Inte Marcias dotter Stina!!!! Sa Johanna och Marcella snabbt.
 
Ingen sa något.
 
När Trollet såg vad som hände så galopperade han snabbt mot Johanna och Marcella som stod en bit bort, när han galopperade kom det eld is vatten och jord flygande runt honom och han sa: Ni kan inte krossa mig längre! Och när han var framme och krockade i Marcella och Johanna så försvann de alla tre.
 
När detta hände såg man ett rökmåln och hörde ett gnägg av Trollet. Då kom Johanna tillbaka till de triumferande.
-Haha! Ni undrar var han är va? Han är fångad och om ni vill rädda honom så ska ni ge mig det som står på listan! sa Johanna. Detta stod på listan:
Elementernas själar hos Eld Is Jord och Vatten
Dödens ask
Fyra barn
Ett hjärta
-Hur ska vi hitta allt detta? sa några och andra sa: "Offra de fyra till henne!" 
Flickorna sprang vid ordet offra.
 
Vad händer nästa gång? Läs nästa kapitel på söndag tidigast!

//Sydney
Kommentera inlägget här: