Sydneys blogg

Vetenskapsfestival

Kategori: Drakbergsskolan

Hej!

I detta inlägg ska jag berätta om vetenskapsfestivalen i göteborg!! 
 
Jag gick dit igår, då visade en person oss runt och allt gick bra. Sedan fick vi kolla själva och testa allt vi ville!! Först följde jag med Hannah, Ella och Sara, men när vi stod i kö för en grej jag inte ville göra så sa jag det till de, men de lyssnade inte på det och jag blev ledsen. Sedan fick mamma mig att göra det jag själv ville och vi gick till Logiska pussel, där höll vi på med pinnproblem, det gick bra men efter en stund gick vi till en annan sak. Det var att man skulle lägga ett litet pussel på mindre än två minuter för att få ett diplom, och jag klarade det!! Sedan gick vi till ett ställe där man gjorde humleholkar! Jag gjorde det som stod på lappen och jag borrade och allt det själv, och när det var klart fick jag ta med den hem! Sedan skulle jag och mamma gå och äta och då såg vi Ella, Sara och Hannah. De var vid ett ställe där man skulle måla och ha pennan i en kugghjuls grej för att få fina mönster. Sedan gick vi alla till maten. När vi ätit såg vi att ett mörkt rum vi ville in till var utan kö så vi gick dit och testade. Man skulle måla med laser och det var roligt. Efter det ville tjejerna testa göra humleholkar. I början hjälpte jag de men sedan ville de göra själva med de vuxna och jag och mamma gick iväg en stund. Vi testade måla på ett papper och sätta droppar över så alla färger spred sig. Sedan gick vi tillbaka till kompisarna. De var klara och vi letade efter något att göra, sedan när det var kort tid kvar ville vi göra ett "vindkraftverk" med kartong. Allt var jättekul och under texten här så finns en bild på oss!
Jag och Sara med våra humleholkar
 
 
//Sydney
 

KOMMENTARER:

  • Anneli%25252525252525252525252525252520Blomgren säger:
    2017-05-11 | 21:23:24

    Det låter som att du har haft en riktigt rolig och spännande dag. Humelholken ser riktigt bra ut, kul att du gjorde det helt själv. Du verkar bra på att snickra, du får komma hem till oss och hjälpa morfar med att snickra. Kram på dig 💞

    Svar: Kanske det kanske, om vi har tid att åka till Sundsvall vill säga :)
    //Sydney
    sydneyparo.blogg.se

  • Carola säger:
    2017-05-12 | 00:17:02

    Jag är stolt över dig, världens bästa Sydney! ♥♥♥

    Svar: Du är snäll!!
    sydneyparo.blogg.se

Kommentera inlägget här: