Sydneys blogg

Halloween på GFRK

Kategori: Högtider

Hej!
 
Kul att ni hittat hit och jag hoppas ni inte blir rädda för skräckhistorierna:-). Då kan vi börja med när alla kom;-).
 
 
"När jag och Sheena väntade på Ella och Alice så pratde vi med några andra och hade roligt. Sedan när alla kom så sa vi i tur och ordning namn, ålder och favorit ponny/häst. Sedan så tog vi en stol var och gjorde en cirkel - som blev en oval - och varannan var i lag 1 och varannan i lag 2 jag blev i 1. Sedan gav jag en av de i US min kudde till ett lag och en annan gav en kudde till det andra laget. Sedan skulle vi få en kudde att varva det andra lagets kudde, Lag 1 vann och vi var jätteglada. Sedan var det dags för pizza! En tjej i min ridgrupp -Alma tror jag- fyllde år och Jessica skrek ut det så alla ställde sig upp på stolarna och sjöng födelsedagssången för henne. När vi alla ätit klart skulle vi se en film! En av filmerna -den läskiga- hette Poltergiest (kan inte stava det) och den andra -den roliga- hette Dumma mig 1. Jag såg den roliga för jag vågade inte se den andra filmen den skulle vara väldigt läskig lät det som... Därför såg vi den roliga, med vi menar jag Ella, Alice, Sheena och jag. Sedan var det dags för... dadadadadadada... SKRÄCKHISTORIER!
För de som inte vill läsa skräckhistorierna som typ Skåp 59 skrolla ner under det:-).
 
"Människor kan också slicka"
Det var en gång en liten flicka. Hennes föräldrar var på fest och flickan hade hunden med sig. Hon slog på radion och den sa "Lås alla dörrar och fönster det finns en mördare någonstans i kvarteret! Forsätt lyssna för att veta vädret." Då slog flickan av och kollade klockan, den var 20:00 och hon gick och lade sig men hade redan låst alla dörrar och fönster så hon tyckte det var okej. Senare hörde hon ett högt ljud och blev rädd, hon lät hunden slicka på handen så hon blev lugn. Sen hände det igen och hon lät hunden slicka henne så hon blev lugn. Sen hörde hon än skräll som var högre än de andra, klockan var 23:56. Då tog hon ner handen och då märkte hon att hunden var borta! Hon hörde något i badrummet så hon gick dit. Där hängde hennes hund död och på väggen stod det med blod: "Människor kan också slicka".
 
Den var väl bra?
Svara i kommentarerna om historia 1 är bra!
 
"Skåp 59"
Det var en gång en tjej på typ 16 år som jobbade på GFRK där var det en man som ägde stallet under 18hundratalet. Han var elak och behandlade hästarna dåligt, tjejen tyckte detta var fel och en dag var en av de fina hästarna borta, hon gick till mannen och protesterade hon sa "Varför skicka en ung bra häst till slakt?" när mannen sagt att den gått til slakt. Han skickade henne till jobbet igen och nästa dag var en häst och en arbetare borta. Hon fick veta att hästen är död och att arbetaren flyttat till en annan stad. Hon fick samma svar igen. Det var samma visa varje dag och sen var det hon hennes bästis och en annan arbetare som var kvar, en dag var hennes favorit och sköthäst skickad till slakt och hon blev jättearg. Nästa dag var hennes bästa vän borta och då sa mannen att hon åkt på en semester, men hon visste att kompisen inte tagit ledigt till semester så nästa dag hade hon polisen med sig. De letade efter mannen men han var borta. Då gick flickan till skåpen och såg att skåp 59 var lite uppet och att låset hängde på sned så hon öppnade det och där var hennes bästa vän med huvudet avskuret och det var vid hjälmplatsen och kroppen hängde på krokarna.
 
Tänk er allt detta utom kompisen i skåpet...
 
I skåpet var mannen hängd för han hade hängt sig själv.
 
Den sista raden här ovan är i en likadan historia med annat slut.
 
 
Nu är det dags för -trummvirvel- bapabapabapa
 
Spökrundan!
PS: Jag kommer inte ihåg vilka som är vart eller vad alla i US heter men jag skriver de jag vet;).
Först gick vi i grupper min grupp var sist för vi hade en av de vuxna som heter Anna med oss. Vi gick ut till en av marsallerna och då fick Alice ont i magen och skippade rundan, sedan fick en tjej till gå in då var vi Anna jag Sheena och Ella kvar och efter det gömde sig en av de i US under ett paraply och sa buu! Det var Anna som blev räddast fast hon är äldst -hon är 23 tror jag-! Sedan gick vi vidare och då skrämde några fler oss, efter en stund var vi framme vid "Mördarbacken" och justja! Innan det vi ett elskjul så hade de gömt ett hinderstöd med en hjälm ovanpå! Då skrattade vi ihjäl oss typ;). Vid mördarbacken skrek några i US och ropade och hoppade fram. Sedan kom vi till någonting -en grön mask- i en skotttjärra och när vi gick förbi så kom en tjej bakom fram till oss och sedan var detta "något" en i US! Vi gick vidare och kom till en person i vit kjol, det var Hanna som var där, jag sa hej och sedan bakom trädet så kom en tjej fram! VI blev inte rädda för Hanna men det var meningen att vi skulle hålla oss undan och gå mot trädet lite så Elsa -som jag tror hon hette- kunde skrämma oss. Vi gick och i slutet var det någon "tomte" som såg ut att ha Rapunzel hår/skägg, och vi skrämde henne oj vad det var kul! Till sist såg vi när de andra gick in asså de i US!! Sedan var det läggdags och det var allt!
 
 
Var det roligt att läsa om? Gör någon av dessa steg:
  • Komentera inlägget och säg vad du tycker
  • Följ min blogg på Bloglovin om du vill!
HEJDÅ!



//Sydney
Kommentera inlägget här: