Sydneys blogg

Sagan om Trollet, en ponny som inte liknar andra Del 12

Kategori: Serier

Förra gången
 
-CARRO! skrek alla i kör.
 
 
-Jag... jag... jag kan ... se... Carro skakade jättemycket. fr-fr-framtiden.
-Ok det här är läskigt... sa Madde, nu har Carro fått framtidssyner och jag tror att Sandra har tankeläsning, så Madelen, vilken kraft tror du vi ska få? Osynlighet eller Element?
-Jag ser vilken kraft ni kommer få, sa Carro.
-Din första framtidssyn! sa Madde.
-Jaha den får Madelen... sa Sandra
-Du läste mina tankar! sa Carro.
-Ska vi berätta?
-Nej vi låter bli;-).
-Ska jag läsa vidare berättelsen nu? sa Madde.
-Berätta historian! ville de andra.
-"Flickornas krafter kan inte bytas mellan varandra men om man vill att någon har en kraft måste de göra såhär:
 ställ er i en triangel med en av de som inte har en kraft i mitten, sedan säg kraften tre gånger (alla utom den i mitten) och sedan så kommer någon svimma -vem som helst- och då är det klart. Om ingen svimmar så kommer dem/den som inte har någon kraft att falla i Marcellas bur och då är allt försent om inte just denna flickan har en själsblomma i handen." Madde tappade boken och skakade.
-Ska vi göra det? undrade hon.
-Om du vill, sa de tre andra.
De gjorde det och då hände detta:
De ställde sig sa orden och de sa Element, och då försvann Madde ner i en bur!
-MADDE!!! Vad i hela världen händer! Madde vet mest om magin och då kommer ju Marcella ta över henne och hon blir en fånge för all framtid!!!! skrek Sandra.
-Du läste tankar igen? sa Carro.
-Ja. sa hon.
 
Hos Marcella och Johanna
 
-SLÄPP LOSS MIG ERA DUMBOMMAR! skrek Madde
-HA! Glöm det! Vi vet att du vet det vi villl veta så fram med det! Vem har vilken kraft? sa Johanna.
-Om du inte gör som vi säger, sa Marcella, så kommer vi skada din kära lilla Trollet!
-Du skulle bara våga! sa Madde tjurigt.
-Vart har du din lilla bok då? sa hon och såg ut som om Madde var hennes dotter. -Marcella alltså-
-Hahahaha. skrattade Madde, den är med mina vänner som är gömda!
-Ok men nu vilken kraft vill du ha då? sa Johanna 
-Jag ville ha framtidssynerna men nu vill jag ha Element. sa Madde kyligt.
-Vakter! Ta in Trollet! sa Marcella.
Nu hängde de upp Madde i ett rep i taket så hon låssades svimma och sedan svimmade hon på riktigt.
-Nu vet vi snart vilken kraft hon ska få, hahaha, sa Johanna.
 
Vad händer nästa gång? Vad tror ni? Skriv i komentarerna och den bästa idén får vara med på ett hörn!
 
//Sydney 
Kommentera inlägget här: