Sydneys blogg

Sagan om Trollet, en ponny som inte liknar andra. Del 5

Kategori: Serier

-Jag tycker vi sticker och spionerar på Jessica! Sa Sandra.
-Jaaa! Sa Trollet
-Tjejer kan ni inte titta på hästarna idag? Sa Nora en av de som var med i stallets US UngdomsSektionen.
-Okej visst! Sa Carro
Listan såg ut såhär: 
Lista över alla stallets hästar
Aliana
Bobbo
Crazy
Dimla
Disco
Dumla
Dust
Happy
Inanna
Lilja
Mimla
Nelly
Oreo
Paprika
Pepper
Quinny
Rimfrost
Rosalia
Smörblomma
Sunny
Tristy
Trollet
Ylvana
Zipper
-Zipper?!? Sa Madde
-Ja hon är en ny ponny som söker en skötare, vill du vara det Madde? Sa Jessica.
-Det skulle jag vilja för jag har ingen sköthäst än! Sa Madde
-Då skriver jag upp dig på henne då!
-Ring ring!!
-Oj det är mamma! Sa Carro, hon frågar om ni vill hänga med hem till mig! Era föräldrar sa att ni fick det! 
-JAAAAA! Sa allihopa.
-Allihopa hoppa in i bilen! Sa Amanda, Carros mamma.
När de åkte hem så kom en överaskning.
-Ett stall!!! Sa de.
-Ja eftersom du fyller år idag så finns det nånting innuti också.
-Oj det hade jag glömt! Sa Carro.
-Grattis! Sa Madde, Madelen och Sandra.
-Tack hörni! Jag undrar vad det finns i stallet... Sa Carro
-Det får ni inte veta än. Sa Amanda
-Varför? Sa Sandra
-Det ser ni väl! Sa Madde
-Vi glömde att måla stallet det är helt träigt! Vi målar det i vitt och rött tycker jag! Sa Carro som precis kom på varför det inte var klart än.
-Okej då blir det så rött och vitt! Sa Sandra
De höll på måla i 1 ½ timme.
-Äntligen! Nu är det klart! Sa Sandra.
-Det tog lång tid... Men nu får vi se insidan! Sa Carro.
De kollade insidan och gissa vad de såg!
 
Vill du veta vad det finns på insidan? Missa isåfall inte nästa avsnitt!

//Sydney
Kommentera inlägget här: