Sydneys blogg

Sagan om Trollet, en ponny som inte liknar andra. Del 2

Kategori: Serier

Madde, Carro, Madelen och Sandra satt i foderkammaren och pratade om tävlingar och hästar...
-Jag ska få tävla en liten hoppbana med Trollet, Sa Madde som älskade hoppning.
-Vad kul! Jag ska få tävla Titti i en dressyrtävling, Sa Sandra.
-Kul för er men jag ska få vara med Tjoffsan och tävla fälttävlan om en vecka. Sa Madelen.
-Ok, men jag ska få hjälpa till att lära Dissta hur man går i form och gör skänkelvikingar, Sa Carro (Dissta är ung och kan inte mycket).
-Tjejer, Sa Jessica, nu har listan kommit. Listan såg ut såhär:
 
Madde - Trollet
Madelen - Dust
Sandra - Smörblomma
Carro - Tristy
Johanna - Mimla
Jenny - Dimla
Jenna - Dumla
Stina - Disco                             NY ELEV
----------------------------------------------------------------
-En ny elev! Sa alla  samtidigt.
-Hej! Sa Stina, är detta Fredagsgruppen som börjar 18.00?
-Ja det är det, Sa Jessica, Jag är din ridlärare välkommen.
-Tack! Vem är Disco? Frågade Stina
-Disco är min sköthäst! Sa Johanna när Jessica inte hörde.
-SLUTA JOHANNA! Sa Madde, Madelen, Carro och Sandra.
-Tack hörni! Sa Stina.
-Kom så visar vi Disco, han är jättesnäll och är jätteduktig. Sa Carro.
-Vad fin han är! Sa Stina när hon såg Disco.
-Nu måste vi gå och rykta hästarna vi ska ha, Hejdå sålänge!
-Hejdå!


/Sydney
Kommentera inlägget här: