Sydneys blogg

Sagan om Trollet, en ponny som inte liknar andra Del 13

Kategori: Serier

Förra gången
-Nu vet vi snart vilken kraft hon ska få hahaha. sa Johanna
 
Madde vaknade och såg inte säg själv! Nu blev hon orolig och försökte kontakta tjejerna med deras tankeförståelse -alltså de kan läsa varandras tankar de fyra-
-Var tog den lilla ungen vägen Johanna?
-Mamma jag har inte släppt ut henne!
.De tror jag har rymt.
VART ÄR HON TROLLET!! VI KOMMER GÖRA NÅGOT MOT DIG OM DU INTE SÄGER VAR HON ÄR!!!
-Ingen aning sa Trollet med sin oskyldigaste röst, tror ni jag har hjälpt henne? Jag sitter ju fast här. Men jag döljer något...
.Ånej! Stackars Trollet.
Hos tjejerna
-Ska vi försöka kontakta henne med få se här nu en komunikationscirkel? sa Madelen
-Det kan vara farligt! sa Carro
-Okej men vi får försöka så kanske vi kan rädda henne!
( om jag skriver med . först så är det något hon tänker )
Man lägger fyra skålar i en fyrkant. Sedan lägger man ljus runt det i en cirkel står runt det med boken öppen och vi kan kontakta henne! sa Madelen
-Madde hör du oss?
-Vaa.... vem   ,,,, det? sa Madde och då öppnades en portal!
-En av oss måste ner och rädda Madde det blir du Madelen! sa Carro
-Det är så du får dina krafter!
 
 
Kommer flickorna göra det? Kommer Madde bli fri? Och kommer Trollet berätta vad han döljer? Allt detta och mer får du veta nästa gång i dubbelavsnittet med 14-15!
 
//Sydney
Kommentera inlägget här: