Sydneys blogg

Sagan om Trollet, en ponny som inte liknar andra Del 8

Kategori: Serier

Förra gången...
 
-IIIIIIIIIIIIIIH!
-Vem var det?
Nu får ni veta vem det var...
 
-Vem det än var så måste vi leta upp den personen och hjälpa den! sa Madde
-Du har rätt!!
De red en stund och ibland hörde de samma skrik flera gånger i rad. Efter 30 minuter så såg de ett hus, huset såg ut att vara nystädat så de knackade på dörren.
-Knack Knack! lät det.
Madelen kollade på den lilla trädgården, där fanns en fågelskrämma några pumpor och ett litet träd, det var en björk. Knaaaaaarrr! Dörren öppnade lite och någon innifrån sa "vem där?"
-Fyra flickor som hörde ett skrik i skogen. Sa Carro
-Kom in... Jag har väntat på er fyra... sa rösten
När det kom in såg de först inte riktigt vem det var som gjömde sig under en kappa.
-Jag heter Marcella och nu kommer ni ... host host ... aldrig kommar härifrån!!! sa hon och på något mystiskt sätt stängdes dörren med en smäll. Flickorna hoppade till.
-Vad vill du oss??? frågade Sandra
-Ni fyra får välja vill ni göra som jag säger eller vill ni sitta i smutsiga fängelserum? sa Marcella
I ridskolestallet hos trollet:
-Men alltså jag är trött på alla småbarn som inte kan någonting! sa Zipper
-Jag förstår dig  men de gillar de nya bäst, sa Trollet
-Jag sticker till Carro hörde hennes häst gnägga förut! sa Trollet och smet ut i skogen tjerna ridit i förut.
I stugan
-okeeeej vad ska vi göra fördig då? sa Carro, det är faktiskt så att jag fyller år idag!
-Ni tre! Marcella pekade på Madde Madelen och Sandra, drick detta! 
-Ok sa de
-Ush vad var det i den? sa Sandra
-Bara något som gör er yra några timmar! sa Marcella
-Vad ska jag göra då? sa Carro
-Du ska blunda så får du en överaskning! sa Marcella som Carro förstått att var en häxa.
Carro blundade och gick dit häxan sa åt henne. När hon tittade igen så satt hon fast i en bur!
-..,.,.! Carro försökte ropa hjälp men det hördes inget av det.
Knack!
-Vem kan det vara? tänkte Marcella högt.
-BRAK!!! sa det när Trollet helt plötsligt kom med fyra hästar med sig
Nu kunde Sandra se utan att bli yr så hon sprang och hjälpte Carro så hon kunde sätta sig på sin häst.
-Tack!
Alla satte upp på hästarna och galloperade iväg ut i skogen, Madde hade suttit sig på Trollet och hennes häst galloperade bredvid henne. Hon log och fortsatte ut tills de kom till Amanda som gjort paj med hallon och blåbär.
-Vad har ni gjort? sa Amanda och då började de skratta allihopa.
 
Vad händer nästa gång? Missa inte nummer nio av denna fantastiska serie!

//Sydney
Kommentera inlägget här: